Weggestuurd door de Politie, wat mag wel, wat mag niet?

Onderwerpen die niet in de andere categorieën passen maar wel met dit onderwerp te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

Bericht door AlwinSitton » 3 mar 2007 11:46:44

Robberd, ik ben geen klein kind meer en ik weet mij heus wel aan de regels te houden. Sommige fotografen fotograferen de slachtoffers, dat doen sommige persfotografen ook. Dan denk ik bij mij zelf al zou ik een perskaart hebben dan zou ik nog steeds niet mijn camera richten op het slachtoffer.

Maar er zijn ook mensen die zich niet aan de regels houden dat is zeer lastig voor de hulpdiensten. Deze gaan ze dan extra in de weg lopen en dan wordt het alleen maar lastiger om hulp aan het slachtoffer te verlenen omdat je naar de betreffende persoon toe moet gaan om te zeggen dat die weg moet. Dat begrijp ik tot zover. Maar als ik gewoon mij aan de regels hou en ik foto's sta te schieten wat is het probleem dan? Ik maak ten eerste nooit en ten nimmer foto's van het slachtoffer, ik sta altijd op een ruime afstand vanaf de hulpdiensten.
112Rijnmond.NL - Het laatste nieuws uit de regio! www.112Rijnmond.nl

Tom
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jul 2006 12:39:27

Bericht door Tom » 3 mar 2007 12:10:34

Ik kan me wel wat voorstellen bij dat wat Robberd vertelt. Hier in de omgeving komen amper fotografen bij ongevallen en branden etc, dat dat in jouw regio anders is en dat je 10 fotografen nogal veel vindt kan ik goed begrijpen. Ik ben wel benieuwd naar je mening over dat wat ik in de eerste post zeg, een autobrandje, geen gewonden oid, ik sta niemand in de weg, ik stond op de stoep en er was geen lint te bekennen, is het dan ook erg? Ik zie er geen kwaad in, maar misschien dat jij als hulpverlener daar anders over denkt?

robberd
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2007 14:46:58
Locatie: Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg

Bericht door robberd » 3 mar 2007 13:28:17

AlwinSitton schreef:Robberd, ik ben geen klein kind meer en ik weet mij heus wel aan de regels te houden. .
Blijkbaar niet.
Als jij neidig word als een agent fatsoenlijk aan jou vraagt wat je komt doen en jij dat maar allemaal gezeur vind moet je misschien eens afvragen met welk doel je er staat.

Als ik daarbij zie wat voor advies je aan Tom geeft denk ik niet dat je goed bezig bent.

Op het moment dat ik met een inzet bezig ben heb ik geen tijd en zin om met een fotograaf te discusieren. Als je na afloop naar mij toe komt heb ik meer tijd en zo krijg je ook wederzijds begrip voor elkaar.

robberd
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2007 14:46:58
Locatie: Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg

Bericht door robberd » 3 mar 2007 13:30:18

Tom schreef:Ik kan me wel wat voorstellen bij dat wat Robberd vertelt. Hier in de omgeving komen amper fotografen bij ongevallen en branden etc, dat dat in jouw regio anders is en dat je 10 fotografen nogal veel vindt kan ik goed begrijpen. Ik ben wel benieuwd naar je mening over dat wat ik in de eerste post zeg, een autobrandje, geen gewonden oid, ik sta niemand in de weg, ik stond op de stoep en er was geen lint te bekennen, is het dan ook erg? Ik zie er geen kwaad in, maar misschien dat jij als hulpverlener daar anders over denkt?
Hoi Tom

Ik ken de situatie niet. Zoals jij het post zie ik er inderdaad geen probleem in om foto's te maken van een autobrand. Ik weet niet of er andere zaken speelden waarvan je niet op de hoogte was?

robberd
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2007 14:46:58
Locatie: Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg

Bericht door robberd » 3 mar 2007 13:35:51

Rowin schreef:
Tom schreef:
AlwinSitton schreef:Bestaan er ook nog verschillende perskaarten of niet? Ik krijg er namelijk een als ik voor fotograaf bij het lokale nieuwstation gaat werken.

(EVEN GOED ZOEKEN EN JE HET HET ZO GEVONDEN :oops: )

http://www.villamedia.nl/n/perskaarten.shtm
Zoiets heb ik ook, de 'titelperskaart' volgens die site. Heb je geen hol aan, is niets waard, iedereen mag zo'n ding maken. Als je een eigen website hebt kun je ook een kaart maken met jezelf als fotograaf voor die website. Bij kleinere evenementen kan dat best werken overigens :).
nja.... :P

Klopt inderdaad Tom. Bij ons heeft een titelkaart geen enkele waarde. Alleen de politieperskaart geeft voor ons aan dat iemand professioneel journalist is. Ondertussen heb ik vernomen dat enkele personen op slinkse wijze een PPK hebben weten te bemachtigen terwijl ze helemaal geen journalist zijn maar hobbyfotograaf. Naar deze personen is een procedure opgestart om deze kaart weer in te nemen.

En Rowin ik weet niet wat je bedoeld met
''ik heb een idee'' maar de PPK is een officieel document. Het namaken hiervan is pure fraude en kan strafbaar gesteld worden.

Gebruikersavatar
wouter
Berichten: 96
Lid geworden op: 4 dec 2005 21:02:25
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door wouter » 3 mar 2007 20:22:59

wat is nou je punt robberd?

trouwens welk korps zit je bij?
aangezien je goed weet te oordelen over hoe de situatie bij alwin is en niet bij tom

wouter.
Spel fouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Afbeelding

Gebruikersavatar
maurice
Berichten: 27
Lid geworden op: 4 dec 2005 16:47:23
Locatie: Zuid Limburg

Bericht door maurice » 3 mar 2007 21:23:52

Voor mij is het standpunt van Robberd vrij duidelijk. Ik geef hem ook nogeens voor 100 % gelijk.

Ik ben zelf heli landing officer bij het academisch ziekenhuis Maastricht. Als we dan een melding binnen krijgen dat er een traumaheli onderweg is zie je voordat ik op het heliveld ben, van alle kanten meestal jongeren op hun fietsen en scooters met hun fotocamera's arriveren. ( luisteren de scanner van Maastricht Aachen airport af ) Nu heb ik daar in het algemeen niet zo'n problemen mee, de meeste houden zich ook netjes aan de regels, maar sommige denken dus echt dat ze alles kunnen laten en doen. Ik geloof dan ook dat iedereen hier op het forum zich netjes aan de regels houd. Maar zoals zo vaak verpesten de foutwillende het voor de goedwillende dus daarom kan ik me de reactie van Robberd wel voorstellen.
MK 201, 202 code 1000

robberd
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2007 14:46:58
Locatie: Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg

Bericht door robberd » 3 mar 2007 22:34:32

wouter schreef:wat is nou je punt robberd?

trouwens welk korps zit je bij?
aangezien je goed weet te oordelen over hoe de situatie bij alwin is en niet bij tom

wouter.
het gaat niet om mijn punt maar om een vraag die elders in deze topic werd gesteld. Daar heb ik vanuit mijn ruime praktijkervaring andwoord op gegeven. Tom en Alwin ken ik beide niet persoonlijk maar geef andwoord op hoe hun bepaalde zaken geformuleerd hebben.

En ik ben beroeps bij de brandweer Parkstad-Limburg. Maakt dat wat uit dan?
Laatst gewijzigd door robberd op 3 mar 2007 22:38:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jul 2006 12:39:27

Bericht door Tom » 3 mar 2007 22:50:36

Om ook even wat te zeggen: Ik ben wél blij dat een hulpverlener even zijn mening gaf :!:
Dank daarvoor, Robberd! :)

Gebruikersavatar
maurice
Berichten: 27
Lid geworden op: 4 dec 2005 16:47:23
Locatie: Zuid Limburg

Bericht door maurice » 3 mar 2007 23:45:30

robberd schreef:
wouter schreef:wat is nou je punt robberd?

trouwens welk korps zit je bij?
aangezien je goed weet te oordelen over hoe de situatie bij alwin is en niet bij tom

wouter.
het gaat niet om mijn punt maar om een vraag die elders in deze topic werd gesteld. Daar heb ik vanuit mijn ruime praktijkervaring andwoord op gegeven. Tom en Alwin ken ik beide niet persoonlijk maar geef andwoord op hoe hun bepaalde zaken geformuleerd hebben.

En ik ben beroeps bij de brandweer Parkstad-Limburg. Maakt dat wat uit dan?
Ik geloof er niks van. Ik heb Frans Van der Weerden op bezoek en jij bent onbekend :)
MK 201, 202 code 1000

Plaats reactie