In de fototopic ambulances werd er al kort gediscussieerd over de ideale ambulance. Om die topic schoon te houden van off topic posts maar een nieuwe thread.
De Mercedes Sprinter verdwijnt langzaam maar zeker uit het straatbeeld en de VW T5 is in opkomst.
M.i. is er nog steeds geen perfecte ambu.
De ideale ambulance
De ideale ambulance
Enjoy your freedom
Re: De ideale ambulance
In jouw regio wellicht ja.SniperEye schreef: De Mercedes Sprinter verdwijnt langzaam maar zeker uit het straatbeeld en de VW T5 is in opkomst.
Waar moet dat aan voldoen dan? Wat zijn de eisen zoal? En wat mist die VW?M.i. is er nog steeds geen perfecte ambu.
Regio's in de provincie Zuid Holland, Limburg zie je steeds meer met VW's rijden. Met name het comfort van de VW is geen verbetering t.o.v. de mercedes.
Eisen waar een ambu aan moet voldoen: deze wagens moeten onder extreme omstandigheden goed kunnen functioneren. Betekend een top acceleratie, onderhoudsvriendelijk, comfort voor bemanning en patiënt, voldoende werkruimte.
Eisen waar een ambu aan moet voldoen: deze wagens moeten onder extreme omstandigheden goed kunnen functioneren. Betekend een top acceleratie, onderhoudsvriendelijk, comfort voor bemanning en patiënt, voldoende werkruimte.
Enjoy your freedom
Er is geen perfecte ambulance. In een drukke stad waar je jezelf vaak tussen dingen door moet wringen is een wat kleinere ambulance wellicht erg prettig. In wat rustigere omgeving zal de werkruimte binnenin misschien wel weer belangrijker zijn.
Hecht je veel waarde aan comfort? Dan is de merc E-klasse een mooie ambu, maarja.. daar zit je weer laag en heb je minder overzicht en is het achterin vrij klein. Is dat een probleem bij B-ritten? Meestal niet. Dan komt geld nog om het hoekje kijken.
Zo zijn er nog veel en veel meer punten te verzinnen (om nog maar niet te spreken over persoonlijke voorkeuren van personeel). Ik ken een dienst waar ze de T5 momenteel alleen maar inzetten als B wagen omdat hij achterin te klein gevonden wordt.
Elke dienst zal samen met het personeel een afweging moeten maken wat in hun situatie de beste ambulance is.
Hecht je veel waarde aan comfort? Dan is de merc E-klasse een mooie ambu, maarja.. daar zit je weer laag en heb je minder overzicht en is het achterin vrij klein. Is dat een probleem bij B-ritten? Meestal niet. Dan komt geld nog om het hoekje kijken.
Zo zijn er nog veel en veel meer punten te verzinnen (om nog maar niet te spreken over persoonlijke voorkeuren van personeel). Ik ken een dienst waar ze de T5 momenteel alleen maar inzetten als B wagen omdat hij achterin te klein gevonden wordt.
Elke dienst zal samen met het personeel een afweging moeten maken wat in hun situatie de beste ambulance is.