Capcodes Regio Zeeland

Stuur nieuwe capcodes in. Lees de laatste suggesties voor de codes.
Gebruikersavatar
<< HdK >>
Berichten: 421
Lid geworden op: 3 jan 2006 11:42:29
Locatie: Middelburg (Zeeland)

Bericht door << HdK >> » 4 jun 2008 17:33:39

Waarom moet een nieuwe weer roet in het eten gooien?
Groeten,

Henk

PeetR
Moderator
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 mei 2008 17:15:54
Locatie: Aardenburg

Bericht door PeetR » 4 jun 2008 19:06:37

VHF 169.6500 MHz schreef: In de Zeeuwe lijst worden alle 'regio' materieel sinds het begin al aangegeven op de daadwerkelijke posten, zie ook http://capcode.livep2000.nl/index.php?uwregio=Zeeland dus het lijkt me handiger dit hier ook aan te gegeven:

1303068 BRW Schoondijke ( HA-5648 )
1303036 BRW Schoondijke ( DPH-5366 )

:wink:

ps: binnenkort vervalt de regio benaming vanwege één gezamenlijke brandweerorganisatie in Zeeland
Okee, dat was me eigenlijk ook al opgevallen. Dan houden we het zo maar even aan. trouwens eigenlijk is het materieel dat door BZK ter beschikking wordt gesteld voor het complementeren van een compagnie. op de voertuigen staat dan ook BZK ipv Zeeland, maar dit terzijde.

dat alles eventueel 1 organisatie word wil toch niet zeggen dat de brandweer regio zeeland vervalt? ik neem aan dat je doelt op de VRZ? dan is het toch nog steeds regio zeeland?
<<HdK>> schreef:Waarom moet een nieuwe weer roet in het eten gooien?
Was dit op mij bedoelt? Ben misschien wel nieuw met het reageren op het forum, maar ik hang hier al geruime tijd ongeregistreerd rond.
en als het dan mijn eigenwijsheid betreft over naamgeving? Ik heb graag dat het beestje bij zijn naam genoemd word :P

Voorburg
Moderator
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 jul 2006 20:36:48
Locatie: ***Haaglanden***
Contacteer:

Bericht door Voorburg » 5 jun 2008 18:36:18

PeetR schreef:
<<HdK>> schreef:Waarom moet een nieuwe weer roet in het eten gooien?
Was dit op mij bedoelt? Ben misschien wel nieuw met het reageren op het forum, maar ik hang hier al geruime tijd ongeregistreerd rond.
en als het dan mijn eigenwijsheid betreft over naamgeving? Ik heb graag dat het beestje bij zijn naam genoemd word :P
Vindt ik ook. Laten we vriendelijk en respectvol naar iedereen blijven Iedereen (zeker nieuwe mensen) mag hier zijn of haar ideeen oppperen.
Een nieuwkomer kan een hele frisse kijk op het geheel hebben.
Op zich is het idee dat de diverse materialen regiobakken zijn en dus niet kazerne afhankelijk niet eens zo gek waare het niet dat dit een gigantische ingreep is om het aan te passen. Je moet het dan voor alles aanpassen.
Voordeel van deze manier van werken is dat je wel kan zien uit welke kazerne er gereden gaat worden.

En nu weer on-toppic :D
Klik op brandweer.eigenoverzicht.nl voor een overzicht van alle brandweerkorpsen in Nederland

PeetR
Moderator
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 mei 2008 17:15:54
Locatie: Aardenburg

Bericht door PeetR » 5 jun 2008 18:58:44

Voorburg schreef:Voordeel van deze manier van werken is dat je wel kan zien uit welke kazerne er gereden gaat worden.
Dat zou je dan kunnen zien aan de bijbehorende uitrukkende chauffeursploeg ;)

magoed genoeg geluld hierover. Er is ooit een beslissingen genomen over hoe we zulk soort dingen weergeven. Het kan toch nooit naar ieders tevredenheid zijn.

en er was nog iets dat ik kwijt wou, maar nu weet ik het niet meer

Gebruikersavatar
<< HdK >>
Berichten: 421
Lid geworden op: 3 jan 2006 11:42:29
Locatie: Middelburg (Zeeland)

Bericht door << HdK >> » 6 jun 2008 18:23:06

Goed, nu even een reactie van mijn kant. Het was niet persoonlijk bedoeld. Maar als er iets is dat ik belangrijk vind in dit systeem is het eenheid. Dus alles hetzelfde.

Voorburg: Maar natuurlijk zijn nieuwe mensen welkom. En ook een andere kijk is wel eens goed. Ben ik helemaal met je eens.

Maar dan zou je wel eerst eens moeten kijken, voordat je zomaar wat post?!

Affijn, Zand erover. Maar dan heb je iig een uitleg.

Voorburg: Is het niet een idee om de hele lijst van Zeeland helemaal opnieuw in te voeren?En dan alles zo maken dan we weer met een schone lijn kunnen beginnen?
Groeten,

Henk

VHF 169.6500 MHz
Berichten: 192
Lid geworden op: 25 sep 2006 12:16:49

Bericht door VHF 169.6500 MHz » 6 jun 2008 18:46:01

<<HdK>> schreef: Voorburg: Is het niet een idee om de hele lijst van Zeeland helemaal opnieuw in te voeren?En dan alles zo maken dan we weer met een schone lijn kunnen beginnen?
Wil best eens een opzetje maken indien gewenst . . . .

PeetR
Moderator
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 mei 2008 17:15:54
Locatie: Aardenburg

Bericht door PeetR » 6 jun 2008 18:55:43

VHF 169.6500 MHz schreef:Wil best eens een opzetje maken indien gewenst . . . .
ik zou kunnen helpen met het gedeelte West Zeeuws-Vlaanderen (gemeente sluis).
Moeten we wel eerst uniformiteitsregels opstellen, want ik ben het met <<HdK>> eens dat het wel allemaal hetzelfde eruit moet zien.

PS. er is ergens op het internet een handboek te vinden met termologie voor de brandweer. weet zo snel ff de link niet want ben op mn werk, maar thuis staat ie in mn favorieten. Hierin staan de officiele afkortingen van diverse voertuigen. Misschien een idee om alleen te werken met deze afkortingen?

VHF 169.6500 MHz
Berichten: 192
Lid geworden op: 25 sep 2006 12:16:49

Bericht door VHF 169.6500 MHz » 6 jun 2008 20:20:58

PeetR schreef:
VHF 169.6500 MHz schreef:Wil best eens een opzetje maken indien gewenst . . . .
ik zou kunnen helpen met het gedeelte West Zeeuws-Vlaanderen (gemeente sluis).
Moeten we wel eerst uniformiteitsregels opstellen, want ik ben het met <<HdK>> eens dat het wel allemaal hetzelfde eruit moet zien.

PS. er is ergens op het internet een handboek te vinden met termologie voor de brandweer. weet zo snel ff de link niet want ben op mn werk, maar thuis staat ie in mn favorieten. Hierin staan de officiele afkortingen van diverse voertuigen. Misschien een idee om alleen te werken met deze afkortingen?
In principe zijn op de meeste Zeeuwse capcodes al de juiste benamingen gebruikt, echter zie je de ene keer blusgroep, dan weer hv ploeg i.p.v. hv groep etc. maar ook wel en geen benamingen van posten etc. ( landelijk zie je zelfs nog de term CPA terwijl de meeste regio's al MKA gebruiken.

Als 1 iemand een opzetje doet, en daarna kijkt iedereen scherp mee vanuit zijn of haar regio, dan moet het in een weekje gebeurt kunnen zijn

Voorburg
Moderator
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 jul 2006 20:36:48
Locatie: ***Haaglanden***
Contacteer:

Bericht door Voorburg » 6 jun 2008 20:48:10

Probeer Harrie maar te overtuigen om zijn levenswerk aan te passen. :D

Zonder gekheid; het is voor Harrie een megaklus om het aan te passen maar wie weet. Hij zal waarschijnlijk vanzelf wel reageren.
Je praat in totaal (heel NL) denk ik over een 20.000 capcodes en daar moet je in gaan zoeken om het aan te passen.
Maar soms een frisse blik kan ook nooit kwaad. 8)
Klik op brandweer.eigenoverzicht.nl voor een overzicht van alle brandweerkorpsen in Nederland

PeetR
Moderator
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 mei 2008 17:15:54
Locatie: Aardenburg

Bericht door PeetR » 6 jun 2008 21:23:32

In principe zijn op de meeste Zeeuwse capcodes al de juiste benamingen gebruikt,
Ik doelde eigenlijk meer op de voertuigtype-afkortingen.
soms staat het voluit en dan weer met afkorting en soms zelfs allebei. vb:
  • 367 - 001303316 BRAN BRW Axel ( Dienstbus 5616 )
    336 - 001303081 BRAN BRW Vlissingen ( Haakarmconainer ABH-4388 )

Plaats reactie