Lifeliner 5 in opkomst

Artikelen over P2000, C2000 en laatste nieuws.
Gebruikersavatar
hunter
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 sep 2006 01:15:05
Locatie: Zoetermeer

Bericht door hunter » 10 dec 2006 15:35:43

AlwinSitton schreef:Even voor de duidelijkheid, de LifeLiner 5 is een back-up heli. Dat gaat betekenen dat deze ergens wordt neergezet en ingezet zal gaan worden indien een heli buiten dienst is, of alle heli's ingezet zijn.
Dat laatste betwijfel ik wel heel erg, dat zou dus enerzijds betekenen dat er een vijfde (compleet) team paraat moet staan voor die ene enkele keer dat alle heli's reeds zijn ingezet. In feite heb je dan gewoon een 5e parate heli, je kunt niet zomaar even artsen wegroepen van een ziekenhuis, daar moeten afspraken over gemaakt worden, etc... Dus of het wordt een reserve heli, of het wordt een 5e parate heli, maar jij maakt daar meteen een combinatie van...

Groeten, Peter.

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 10 dec 2006 15:37:36

lukas074 schreef:
nicoheerlen schreef:ik hoop gewoon in zuid-limburg ergens... laat hem mara op maastricht komen te staan ;)
En wat moet ie daar gaan doen, drie dorpjes als verzorgings gebied????
okey opkey jij je zin eindhoven dan? Heeft die limburg en brabant :)
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

Bericht door AlwinSitton » 10 dec 2006 15:43:22

hunter schreef:
AlwinSitton schreef:Even voor de duidelijkheid, de LifeLiner 5 is een back-up heli. Dat gaat betekenen dat deze ergens wordt neergezet en ingezet zal gaan worden indien een heli buiten dienst is, of alle heli's ingezet zijn.
Dat laatste betwijfel ik wel heel erg, dat zou dus enerzijds betekenen dat er een vijfde (compleet) team paraat moet staan voor die ene enkele keer dat alle heli's reeds zijn ingezet. In feite heb je dan gewoon een 5e parate heli, je kunt niet zomaar even artsen wegroepen van een ziekenhuis, daar moeten afspraken over gemaakt worden, etc... Dus of het wordt een reserve heli, of het wordt een 5e parate heli, maar jij maakt daar meteen een combinatie van...

Groeten, Peter.
Ik maak daar geen combinatie van, maar dat is wat ik gehoord heb. Tevens heb ik de informatie uit twee betrouwbare bronnen.
112Rijnmond.NL - Het laatste nieuws uit de regio! www.112Rijnmond.nl

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 10 dec 2006 16:03:55

AlwinSitton schreef:
hunter schreef:
AlwinSitton schreef:Even voor de duidelijkheid, de LifeLiner 5 is een back-up heli. Dat gaat betekenen dat deze ergens wordt neergezet en ingezet zal gaan worden indien een heli buiten dienst is, of alle heli's ingezet zijn.
Dat laatste betwijfel ik wel heel erg, dat zou dus enerzijds betekenen dat er een vijfde (compleet) team paraat moet staan voor die ene enkele keer dat alle heli's reeds zijn ingezet. In feite heb je dan gewoon een 5e parate heli, je kunt niet zomaar even artsen wegroepen van een ziekenhuis, daar moeten afspraken over gemaakt worden, etc... Dus of het wordt een reserve heli, of het wordt een 5e parate heli, maar jij maakt daar meteen een combinatie van...

Groeten, Peter.
Ik maak daar geen combinatie van, maar dat is wat ik gehoord heb. Tevens heb ik de informatie uit twee betrouwbare bronnen.
En de bron is... :?:

lukas074
Berichten: 51
Lid geworden op: 4 dec 2005 17:11:41
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door lukas074 » 10 dec 2006 18:19:48

Ik weet ook de bron, en gaat daar maar vanuit dat het betrouwbaar is. Als Alwin wil vertellen wie of wat, doet die dat zelf wel.

Gebruikersavatar
maurice
Berichten: 27
Lid geworden op: 4 dec 2005 16:47:23
Locatie: Zuid Limburg

Bericht door maurice » 10 dec 2006 21:21:31

Blijf putten uit jullie bronnen. Bronwater is ook een bron :oops:

Je snapt hem of je snapt hem niet.

Maurice
MK 201, 202 code 1000

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 11 dec 2006 23:12:48

Nee, maar als er zekerheid in zit in het verhaal dan moet je niet denken dat je weet of dat zo zeker is :roll: je moet dan wel op de proppen komen met een Bronvermelding. Anders kan iedereen wel iets gaan roepen.

Gaya

Re: Lifeliner 5 in opkomst

Bericht door Gaya » 12 dec 2006 09:24:08

maurice schreef:In het Duitse plaatsje Munich wordt momenteel in de fabriek van Eurocopter hard gewerkt aan een nieuwe helicopter voor Nederland.

Het is geen gewone helicopter maar de vijfde traumahelicopter van Nederland. De verwachting is dat de Eurocopter in Januari uitgeleverd gaat worden aan Bonn. In Bonn wordt de Eurocopter gepaint en wordt het medische apparatuur in de helicopter geplaatst. Hierna wordt deze uitgeleverd aan Nederland, waar een van de traumacentra's hem mag gaan testen. De traumahelicopter krijgt de naam Lifeliner 5. Waar de LifeLiner 5 komt te staan is nog onbekend. Wel is het registratienummer wat de traumahelicopter krijgt bekend. De PH-MAA, de letters MAA staan voor Medical Air Assistance ( of Maastricht Aachen airport :lol: )

(Bron: AMBUplanet.NL)(Aangepast door: Alwin Sitton)


Mvg Maurice.
Dit is het stukje waar alles mee begon, bron alles compleet. Wel is mij opgevallen dat iederen met erg veel hoop het één en ander speculeerd over de plaats waar de heli "geparkeerd" zal gaan worden maar dat schiet niet veel op.Dat weten we waarschijnlijk pas als in het nieuwe jaar de heli naar nederland zal komen .....Laten we dus lekker achterover leunen en zien welke verrassing er gaat komen als hij in nederland is



Natuurlijk zijn nieuwe vermeldingen hier over altijd welkom, maar laten we het vriendelijk houden, want de toon werd een beetje grimmig ....

Groetjes Gaya

Gebruikersavatar
Rowin
Forum beheerder
Berichten: 416
Lid geworden op: 10 dec 2005 15:39:18
Locatie: Haarlem --> Kennemerland
Contacteer:

Bericht door Rowin » 16 dec 2006 23:41:36

Het betreft een heli die ingezet zal worden als reservehelikoptertijdens onderhoud van een van de 4 lifeliners en alstrainingshelikopter. Het wordt zeker niet de Lifeliner 5. De leveringsdatum en stallingsplaats van deze reservehelikopter zijnnog niet bekend. Het kenteken klopt wel. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
ANWB Medical Air Assistance
Dit is wat het MAA te zeggen heeft na een mailtje :)

Lijkt mij nu dus wel duidelijk :P
Afbeelding
MSN status:Afbeelding

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 17 dec 2006 10:13:27

heh verdorie :(
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Plaats reactie