Croftybommen

Artikelen over P2000, C2000 en laatste nieuws.
Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

Croftybommen

Bericht door AlwinSitton » 16 dec 2006 19:37:58

Ik wil graag jullie mening eens horen. Ik heb nu deze week al twee incidenten gevolgt waarbij dieren en mensen het slachtoffer zijn geworden van Crofybommen.

Ik neem aan dat iedereen zo wel weet wat een croftybom is en hoe deze gemaakt wordt. Maar voor de nietweters een uitleg hierover. Een Croftybom is eigenlijk niets meer dan een gevaarlijk explosief mengsel dat bestaat uit gootsteenontstopper, water en aluminiumfolie. Onder jongeren begint dit een enorme rage te worden, maar de meeste hebben niet door dat dit levensgevaarlijk is voor zichzelf en andere.

Hieronder de twee incidenten:
Croftybom verwondt Dordtse ezel

Op een kinderboerderij in het Weizigtpark in Dordrecht is een ezel ernstig mishandeld. De 24-jarige ezel Maaike kreeg een croftybom tegen haar snuit.

De bejaarde ezel is aan één oog blind en voor het andere oog wordt gevreesd. De politie in Dordrecht heeft twee verdachten van 14 en 15 jaar oud opgepakt.

De crofty-bom is genoemd naar het merk gootsteen-ontstopper. Als in een fles daarbij water en aluminiumfolie wordt toegevoegd, ontstaat een explosie.

Eind oktober raakte een 11-jarige jongen uit Gorinchem gewond aan zijn oog toen een zelfgemaakte bom van gootsteenontstopper ontplofte. Twee dagen eerder raakte in Gorinchem een hond gewond aan tong en bek toen het dier snuffelde aan net zo'n soort bom, die eerder was ontploft.

(Bron: RTV Rijnmond)
Kind en moeder gewond ‘crofty-bom’

Nijmegen - De Nijmeegse politie heeft vrijdagmiddag op de 31e straat Zwanenveld drie Nijmeegse jongens van 12, 14 en 15 jaar aangehouden. De jongens worden er van verdacht dat zij kort daarvoor op die plaats een zogenaamde ‘crofty-bom’ lieten afgaan.

Hierdoor kwamen een passerende vrouw met haar kind in contact met de agressieve vloeistof. Moeder en kind zijn overgebracht naar het ziekenhuis. Daar werden 1e graads brandwonden geconstateerd. Na behandeling in het ziekenhuis mochten ze weer naar huis.

De verdachten zijn ingesloten. Gezien de ernst van het feit blijven ze voorlopig nog vast zitten. De politie beschouwt het gebruik van zogenaamde 'crofty-bommen' als een ernstig misdrijf en zal in voorkomende gevallen alles in het werk stellen om de daders aan te houden.

(Bron: BlikopNieuws)
Deze twee incidenten met de zogenoemde croftybommen vonden op een en dezelfde dag plaats. Iedereen vreest dat er veel meer slachtoffers zullen vallen met o.a de oud en nieuw viering voor de deur. Wat vinden jullie ervan?
112Rijnmond.NL - Het laatste nieuws uit de regio! www.112Rijnmond.nl

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 16 dec 2006 19:52:09

geen medelijde met die gasten als ze opgepakt worden voor het gooien van zo'n ding. In mijn omgeving heb ik er nog geen contact mee gehad wil het ook zo houden.

Als ik achter de kassa zit en ik zie dat jongeren Crofty, water en folie hebben verkoop ik het ze ijskoud niet. Worden al genoeg dingen vernield ( wagenvanger voor de deur gedemonteerd, ramen ingegooid ect. ) Dus ik zit niet echt te wachten op een crofty gevalletje.

Maar ik heb zoiets waar gaat het naartoe mensen met de wereld.

Fijn weekend!
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Arle
Berichten: 42
Lid geworden op: 6 dec 2006 15:59:01
Locatie: Rotterdam-Rijnmond

Bericht door Arle » 16 dec 2006 20:24:24

Van mij mogen ze bij die daders ook een croftybom voor hun gezicht laten ploffen! Arm beestje: 24 jaar en dan 1 oog blind en ander oog wordt voor gevreesd. En het arme beestje was al eens mishandeld....
Elke keer als ik het weer lees wordt ik weer woest. :evil: :evil: :evil:

Als je 14 en 15 jaar bent weet je heus wel wat goed en fout is! Mochten er nog gewonden vallen (met oud & nieuw, maar ook daarbuiten), dan hoop ik dat het die gasten zelf zijn die ze afsteken. Ik kan daar echt geen medelijden mee hebben dan :!: :!:

En Nico; voor jou een compliment! Zo zouden het er meer moeten doen. Gewoon niet verkopen als je ook maar de twijfel hebt!
Met vriendelijke groet,
Arle

Gaya

Bericht door Gaya » 17 dec 2006 07:46:00

Dit is zoo gevaarlijk, ik snap niet wat die kinderen in hun hoofd halen, MAAR daar in tegen snap ik ook niet dat er op TV notabenen verteld word hoe je zo'n ding moet maken :evil: Hoe daag je de kinderen uit tot expirimenteren!

Wat niet verteld word is hoe je die zooi kan neutraliseren, water verspreid het en maakt de het werkende bestandeel in crofty alleen maar actiever. Mochten jullie dit ooit aan de hand krijgen .. ieder zuur (azijn)neutraliseerd de crofty !

Ik hoop dat ze de daders te pakken krijgen, en dat die poging tot moord tenlaste gelegd krijgen, doodslag vind ik namelijk TE MIN omdat die bom gemaakt is en mishandeling is hier op echt niet van toepassing ....

Groetjes
Gaya

PS Nico Toppie man dat jij deze instelling hebt :wink:

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 17 dec 2006 10:12:25

Gaya schreef:PS Nico Toppie man dat jij deze instelling hebt :wink:
Thanks
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 17 dec 2006 21:44:24

Ik snap zowieso niet dat er harder opgetreden wordt tegen dit soort lui :evil: :evil: :evil: ik zal mij kapot lachen als zo'n ding zelf in hun gezicht krijgen, dan piepen ze wel anders...

Gebruikersavatar
bert
Moderator
Berichten: 88
Lid geworden op: 2 dec 2005 17:51:36
Locatie: Heerlen, Zuid-Limburg

Bericht door bert » 17 dec 2006 22:11:25

van dat soort dingen maken vind ik normaal wel leuk, alleen zoiets is een beetje aan de gevaarlijke kant, en dat ontploft gewoon waar je bij staat neem ik aan.

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 17 dec 2006 22:57:54

Je vind het leuk om te maken totdat jij zelf gewond raakt :roll:

Gebruikersavatar
bert
Moderator
Berichten: 88
Lid geworden op: 2 dec 2005 17:51:36
Locatie: Heerlen, Zuid-Limburg

Bericht door bert » 18 dec 2006 11:20:21

Michael schreef:Je vind het leuk om te maken totdat jij zelf gewond raakt :roll:
Het enigste wat me ooit is gebeurd is dat in de schuur wat in de fik vloog, maar dat was zo uit met een poederblussertje.

en een keer een klein gasflesje wat ik niet in de gasbrander kreeg, en toen een gat erin zat, daar snel de tuinslang gepakt en op nevel gezet. En dat was in 5 minuten ook uitgelekt.

Gaya

Bericht door Gaya » 18 dec 2006 11:32:04

Het meest erge wat ik ooit gemaakt heb was een rookbom ..... o ja en een flinke stinkbom op school :wink: Maar hier tref je geen echte schade mee aan ......

Ik vraag me af waar het aan zal liggen dat deze jongens/ meisjes dit doen ... is het de opvoeding of zien ze er echt geen kwaad in ..... tijd voor ouders om eens een woordje met hun kinderen te praten om ieder kind aan het verstand gepeuterd te krijgen dat dit dus niet toegestaan is.

Gaya

Plaats reactie