C2000 MOGELIJK GEKRAAKT!?

Artikelen over P2000, C2000 en laatste nieuws.
Spotlight
Berichten: 13
Lid geworden op: 5 dec 2005 15:46:08

Bericht door Spotlight » 31 mei 2006 19:05:36

Michael schreef:
Spotlight schreef: 2. maaruh, capcodeinformatie poste iets en der moet gelijk een slotje op.. :? :(
Het ging niet zozeer om het bericht van Capcode Informatie maar meer dat (zoals jezelf al aangeeft) hier meerdere topics over zijn, wat iedere keer weer op hetzelfde op terug komt :roll:
Dit topic ging over "een 1 april grap" .

Wat ik bij punt 2 zei is waar..

Meerdere topics over dat topic wat ik aangaf? Volgensmij is de rode draad van dat aangegeven topic wat anders dan de hele !@# discussie over c2000 die erachteraan word gevoerd.

Gebruikersavatar
Capcode Informatie
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mar 2006 23:32:37
Locatie: Limboland

Bericht door Capcode Informatie » 6 jun 2006 14:02:54

.
We houden hem maar gewoon open, dan kunnen we ons verhaal kwijt :D
.
.
Afbeelding

Klik op het Logo !!
.

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 6 jun 2006 19:23:32

Capcode Informatie schreef:.
We houden hem maar gewoon open, dan kunnen we ons verhaal kwijt :D
.
En dan alleen reactie's die echt op het bericht aanslaan :roll:

lukas074
Berichten: 51
Lid geworden op: 4 dec 2005 17:11:41
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door lukas074 » 6 jun 2006 22:48:24

Dan toch maar een slotje, echt weinig zinnigs zal er niet meer bij komen :roll: :lol: :lol:

En als ze het ooit kraken is er zo weer een topic geopend

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 6 jun 2006 23:55:19

lukas074 schreef:Dan toch maar een slotje, echt weinig zinnigs zal er niet meer bij komen :roll: :lol: :lol:

En als ze het ooit kraken is er zo weer een topic geopend
Dan kun je toch beter open houden als er echt daadwerkelijk nieuws op de tafel komt :wink: als je nu een slotje opgooit dan is er een ander die er weer een nieuwe topic over aanmaakt.

Gebruikersavatar
Rowin
Forum beheerder
Berichten: 416
Lid geworden op: 10 dec 2005 15:39:18
Locatie: Haarlem --> Kennemerland
Contacteer:

Bericht door Rowin » 7 jun 2006 15:54:19

Het topic blijft gewoon open!

En nu weer ontopic AUB! :wink:

(voorlopig :P )
Afbeelding
MSN status:Afbeelding

Gebruikersavatar
Capcode Informatie
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mar 2006 23:32:37
Locatie: Limboland

Bericht door Capcode Informatie » 7 jun 2006 16:15:09

iemand08 schreef:Het topic blijft gewoon open!

bedankt :D
.
Afbeelding

Klik op het Logo !!
.

Gebruikersavatar
Capcode Informatie
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mar 2006 23:32:37
Locatie: Limboland

Voordeur van C2000 open: Tetra gekraakt

Bericht door Capcode Informatie » 19 jun 2006 23:35:38

.
Ik moet weer wat kwijt: Dus niet weer gelijk over me heen vallen heb het ook maar gekopieërd !!


Voordeur van C2000 open: Tetra gekraakt ! (19 juni 2006)


Aan de vooravond van de uitrol van het 3 miljard Euro kostende digitale radionetwerk van de Duitse politie maakt het toonaangevende magazine WirtschaftWoche nummer 25 bekend dat het Tetra-protocol dat op dit netwerk gebruikt wordt, gekraakt is. Veilgheidsexperts hebben dit Tetranetwerk (een consortium van EADS en Siemens) tijdens de proefopstellingen in Aken gesprekken kunnen meeluisteren met een eenvoudige scanner, zoals de Bearcat 780 XLT, een laptop en decodeersoftware. Ook de netwerken in Leipzig en Hamburg, die in verband met het WK 2006 rond de voetbalstadions in gebruik zijn genomen, waren eenvoudig met deze middelen mee te luisteren. Tetra Digitalfunk is de opvolger van de analoge BOS netten (Behörden und Organisationen mit Sicherheitsaufgaben) en het Duitse broertje van het Nederlandse C2000. De encryptie is op het Duitse Tetra Digitalfunk nog niet aanwezig, dit leverde problemen op bij apparatuur van verschillende fabrikanten, maar volgens een vertegenwoordiger van het Bundesinnenministerium (BMI) zal het Bundesamt für Sicherheit in der Informationstechnik (BSI) een end-to-end encryptie gaan ontwikkelen voor de apparatuur op dit netwerk. Dit kan dus nog wel even duren. Nu dit Tetra protocol gekraakt is kunnen diverse digitale netwerken die op de deze ETSI standaard draaien weer mee te luisteren worden. Te denken valt aan tal van OOV-diensten (politie, brandweer en ambulance) in Europese landen van België (ASTRID) en Groot Brittanië (Airwave) tot en met Vaticaanstad, die géén extra encryptie gebruiken. Ook het pas opgestarte MCCN netwerk (o.a. Rotterdamse havenbedrijven, stadstoezicht Amsterdam) en verschillende particuliere netwerken zoals Lyondel/Basf in Rotterdam, Vliegveld Keulen/Bonn, NATO Vliegbasis Geilenkirchen (AWACS) moeten nu rekening houden met het feit dat alle gesprekken weer gewoon meegeluisterd kunnen worden. Het wachten is op de eerste Tetra-scanner. Een toonaangevende fabrikant als Uniden-Bearcat, die reeds voor de Amerikaanse markt een APCO-25 (de Amerikaanse tegenhanger van Tetra) scanner geproduceerd heeft, liet eerder al te weten geen plannen in die richting te hebben, de Europese markt is ze blijkbaar te klein of bang voor mogelijke juridische stappen van de EU of ETSI.

Het Nederlandse Tetra netwerk voor de OOV-diensten, beter bekend als C2000, heeft voorlopig niets te vrezen. De voordeur staat wel open, maar de kluis is nog dicht. Het C2000 netwerk werkt volgens het Tetra protocol, maar er draait op een volgende layer het TEA2 end-to-end encryptie protocol. Voorlopig voorziet dit protocol nog in de gewenste beveiligingbehoefte. OOV-diensten in het grensgebied die overschakelen om te communiceren met hun Duitse of Belgische collega's zullen echter wél rekening moeten houden met het feit dat zij mee te luisteren zijn door derden.


Bron: FMC
.
Afbeelding

Klik op het Logo !!
.

Gebruikersavatar
Rowin
Forum beheerder
Berichten: 416
Lid geworden op: 10 dec 2005 15:39:18
Locatie: Haarlem --> Kennemerland
Contacteer:

Bericht door Rowin » 20 jun 2006 17:11:06

Klinkt al beter!!

Hopelijk is de kluis ook nog een keer te kraken :) :)
Afbeelding
MSN status:Afbeelding

Gebruikersavatar
tcf
Berichten: 60
Lid geworden op: 4 dec 2005 13:40:15
Locatie: leerdam

Bericht door tcf » 20 jun 2006 19:08:59

iemand08 schreef:Klinkt al beter!!

Hopelijk is de kluis ook nog een keer te kraken :) :)
Ik hoop van niet eigenlijk ondanks dat ik een hele frequente luisteraar van de OOVdiensten ben geweest (en gelukkig nog steeds ben :P via C2000 :D ).

Ik moet zeggen dat het ramptoerisme echt een heel stuk minder is geworden. En dan praat ik vooral over bijvoorbeeld een aanrijding met letsel. Bij ons in de regio wordt de GGD niet via P2000 gealarmeerd en dat is ook te merken. Er is veel minder volk op de been bij een inzet. Vaak gaan die nieuwsgierige mensen je juist in de weg staan en dat maakt het werk er niet makkelijker op. Gelukkig met C2000 is dit een stuk minder en ik vind het persoonlijk een stuk prettiger werken :)

Plaats reactie