VOA+AHW?

Post tips over afkortingen van termen, plaatsnamen en prioriteitsaanduidingen.
Gebruikersavatar
brandweergek
Berichten: 59
Lid geworden op: 6 feb 2006 09:39:09
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door brandweergek » 30 sep 2006 17:38:59

<<HdK>> schreef:Hallo Allemaal,

Is het geen Vekeers Ongevallen Analyse + AanHangWagen???

Misschien te maken met een ongeval op het water? en dat ie daar beelden moet vast leggen?

EDIT: Dus met boot?

Volgens de site van de VBB is het een voertuig van de brandweer met een AanHangWagen. Deze doet denk ik dienst voor de politie bij ongevallen op het water.

De 780 waar het over gaat in de melding is het roepnummer van het voertuig + AHW

Voor wie nog meer wil weten moet even kijken op de site van de VBB.
Klinkt leuk, alleen in mijn vorige post staat wat er letterlijk op de VBB-site staat. Daar komt nog eens bij, dat de VOA (politie) niet via de capcode van de 780 gealarmeerd wordt. En er wordt in de melding duidelijk gesproken over oppervlaktewater verontreiniging. Ik ben niet ter platse geweest, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.

Groeten :D
Wie ik?

Bas-brw
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2006 19:31:25
Locatie: Uithoorn

Bericht door Bas-brw » 30 sep 2006 21:42:01

brandweergek schreef:
<<HdK>> schreef:Hallo Allemaal,

Is het geen Vekeers Ongevallen Analyse + AanHangWagen???

Misschien te maken met een ongeval op het water? en dat ie daar beelden moet vast leggen?

EDIT: Dus met boot?

Volgens de site van de VBB is het een voertuig van de brandweer met een AanHangWagen. Deze doet denk ik dienst voor de politie bij ongevallen op het water.

De 780 waar het over gaat in de melding is het roepnummer van het voertuig + AHW

Voor wie nog meer wil weten moet even kijken op de site van de VBB.
Klinkt leuk, alleen in mijn vorige post staat wat er letterlijk op de VBB-site staat. Daar komt nog eens bij, dat de VOA (politie) niet via de capcode van de 780 gealarmeerd wordt. En er wordt in de melding duidelijk gesproken over oppervlaktewater verontreiniging. Ik ben niet ter platse geweest, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.

Groeten :D
Denk dat je gelijk hebt :D dit lijkt mij ook de meest logische verklaring...ook wat je al eerder zei

Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

Bericht door AlwinSitton » 30 sep 2006 23:17:43

Laten we het er maar op houden dat de VOA - een Vloeistofongevallen Aanhanger van de Brandweer is.
112Rijnmond.NL - Het laatste nieuws uit de regio! www.112Rijnmond.nl

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 1 okt 2006 22:00:23

Ik weet dat de VOA wel iets heeft te maken met Vloeistof Ongevallen maar of het om een aanhanger gaat weet ik niet zeker (zou goed kunnen)

Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

Bericht door AlwinSitton » 1 okt 2006 22:04:01

Positie 3 Geeft de wijze waarop een eenheid moet worden verplaatst

Zelfstandig verplaatsend voertuig

A - Aanhanger
H - Haakarmbak
V - Vaartuig

(Bron: Brandweer.nl)
112Rijnmond.NL - Het laatste nieuws uit de regio! www.112Rijnmond.nl

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 1 okt 2006 22:07:23

AlwinSitton schreef:
Positie 3 Geeft de wijze waarop een eenheid moet worden verplaatst

Zelfstandig verplaatsend voertuig

A - Aanhanger
H - Haakarmbak
V - Vaartuig

(Bron: Brandweer.nl)
V - Vaartuig (bedoel je niet Voertuig) :?:

Bas-brw
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2006 19:31:25
Locatie: Uithoorn

Bericht door Bas-brw » 1 okt 2006 22:08:28

Michael schreef:Ik weet dat de VOA wel iets heeft te maken met Vloeistof Ongevallen maar of het om een aanhanger gaat weet ik niet zeker (zou goed kunnen)
Denk dat je gelijk hebt. Als 'k de afkortingenlijst van de VBB erbij pak staat VO voor vloeistofongeval en staat de A voor aanhangwagen, wat dus samen leidt tot VOA=vloeistofongevallenaanhanger (wat een woord trouwens......)

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 1 okt 2006 22:22:59

Okee :D bedankt voor de juiste bevestiging Bas :wink:

Gebruikersavatar
hunter
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 sep 2006 01:15:05
Locatie: Zoetermeer

Bericht door hunter » 1 okt 2006 23:07:10

Bas-brw schreef:Denk dat je gelijk hebt. Als 'k de afkortingenlijst van de VBB erbij pak.....
Ik wil me hier niet teveel in mengen en ook geen onnodig kwaad bloed zetten, maar de VBB heeft bij mij al jaren geleden afgedaan. De redenen laat ik maar even achterwege, wel kan ik zeggen dat ik vandaag de dag met regelmaat constateer dat zij informatie klakkeloos overnemen vanaf andere pagina's. Informatie die -helaas- lang niet altijd even correct is en dus automatisch even foutief op hun site staat. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet altijd blindelings kunt vertrouwen op die informatie die daar te vinden is. Misschien kloppen de afkortingen wel hoor, maar de site als geheel is simpelweg geen 100% betrouwbaar naslagwerk...

Groeten, Peter.

Bas-brw
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2006 19:31:25
Locatie: Uithoorn

Bericht door Bas-brw » 2 okt 2006 21:22:21

hunter schreef:
Bas-brw schreef:Denk dat je gelijk hebt. Als 'k de afkortingenlijst van de VBB erbij pak.....
Ik wil me hier niet teveel in mengen en ook geen onnodig kwaad bloed zetten, maar de VBB heeft bij mij al jaren geleden afgedaan. De redenen laat ik maar even achterwege, wel kan ik zeggen dat ik vandaag de dag met regelmaat constateer dat zij informatie klakkeloos overnemen vanaf andere pagina's. Informatie die -helaas- lang niet altijd even correct is en dus automatisch even foutief op hun site staat. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet altijd blindelings kunt vertrouwen op die informatie die daar te vinden is. Misschien kloppen de afkortingen wel hoor, maar de site als geheel is simpelweg geen 100% betrouwbaar naslagwerk...

Groeten, Peter.
Ik bedoel dit niet als een vervelende opmerking :!: :!: , maar weet jij dan een lijst te vinden die volgens jou wel betrouwbaar is? Lijkt me wel handig om ze allebei te hebben namelijk :wink:

Plaats reactie