Ik hoor net een Ambu of BRW maar zie niks op de monitor...

Kijk eerst of hier je vraag staat voordat je je vraag op het Forum plaats
Gebruikersavatar
Rowin
Forum beheerder
Berichten: 416
Lid geworden op: 10 dec 2005 15:39:18
Locatie: Haarlem --> Kennemerland
Contacteer:

Ik hoor net een Ambu of BRW maar zie niks op de monitor...

Bericht door Rowin » 27 sep 2006 19:48:14

Waarschijnlijk zijn de hulpdiensten via C2000 gealameerd.
Dit gebeurt af en toe.
Er komt dan geen melding op de monitor maar de ambulance of brandweer wordt opgebeld door de meldkamer en krijgen zo de melding binnen.

Ook kan het zijn dat de hele regio niet op P2000 werkt. Hierdoor worden (bijna) alle meldingen via C2000 doorgegeven.


Daardoor kan het wel eens zijn dat je een ambulance of brandweer hoort maar niks op de monitor ziet :wink:
Afbeelding
MSN status:Afbeelding

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Re: Ik hoor net een Ambu of BRW maar zie niks op de monitor.

Bericht door Michael » 27 sep 2006 22:15:11

Rowin schreef: Ook kan het zijn dat de hele regio niet op P2000 werkt. Hierdoor worden (bijna) alle meldingen via C2000 doorgegeven.

Daardoor kan het wel eens zijn dat je een ambulance of brandweer hoort maar niks op de monitor ziet :wink:
Dit gebeurt (wil ik er ff bijmelden) voornamelijk bij de regio Brabant Noord (Omgeving Den Bosch e.o), de overige regio's werken wel allemaal met P-2000

Gebruikersavatar
hunter
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 sep 2006 01:15:05
Locatie: Zoetermeer

Re: Ik hoor net een Ambu of BRW maar zie niks op de monitor.

Bericht door hunter » 28 sep 2006 02:50:11

Michael schreef:Dit gebeurt (wil ik er ff bijmelden) voornamelijk bij de regio Brabant Noord (Omgeving Den Bosch e.o), de overige regio's werken wel allemaal met P-2000
Ook alle ambulancediensten?

Groeten, Peter.

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 28 sep 2006 17:56:48

Ambulancediensten werken ca. 50% van Nederland. Dus ook niet alle regio's (kijk ff per regio af of je Ambulance alarmeringen ziet verschijnen of niet.

Gebruikersavatar
hunter
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 sep 2006 01:15:05
Locatie: Zoetermeer

Bericht door hunter » 28 sep 2006 19:57:24

Michael schreef:Ambulancediensten werken ca. 50% van Nederland. Dus ook niet alle regio's (kijk ff per regio af of je Ambulance alarmeringen ziet verschijnen of niet.
Dat is mij meer dan duidelijk, maar jij had het over "alle" regio's met uitzondering van Brabant-Noord. Je hebt het dan over de brandweer, niet over de ambulancediensten...

Groeten, Peter.

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 29 sep 2006 00:27:41

Ik bedoelde meer dat 90% alarmeringen zijn van de Brandweer en ongeveer 50% alarmeringen Ambulance en 10% dat je niets ziet op de Monitor (o.a Brabant Noord) :wink:

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 29 sep 2006 12:43:00

hier gaat alles op p2000 ( buiten politie natuurlijk ) Dit I.V.M. de grenzen

( zuid - Limburg )
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Gebruikersavatar
hunter
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 sep 2006 01:15:05
Locatie: Zoetermeer

Bericht door hunter » 29 sep 2006 16:22:17

nicoheerlen schreef:hier gaat alles op p2000 ( buiten politie natuurlijk ) Dit I.V.M. de grenzen
Elders heb ik verschillende situaties uitgelegd waarin je berichten zou kunnen "missen". Er vanuit gaande dat je geen berichten mist kan het toch voorkomen dat bepaalde meldingen in het geheel niet over P2000 gaan en ik vraag me af waarom dat in Limburg-Zuid niet op zou gaan? Ook jouw opmerking mbt de "grenzen" is mij een raadsel?

Groeten, Peter.

Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

Bericht door AlwinSitton » 30 sep 2006 20:19:13

hunter schreef:
nicoheerlen schreef:hier gaat alles op p2000 ( buiten politie natuurlijk ) Dit I.V.M. de grenzen
Elders heb ik verschillende situaties uitgelegd waarin je berichten zou kunnen "missen". Er vanuit gaande dat je geen berichten mist kan het toch voorkomen dat bepaalde meldingen in het geheel niet over P2000 gaan en ik vraag me af waarom dat in Limburg-Zuid niet op zou gaan? Ook jouw opmerking mbt de "grenzen" is mij een raadsel?

Groeten, Peter.
Het niet ontvangen van een bericht heb ik zelf nog nooit meegemaakt wel dat er inplaats van een bericht TONE ONLY BERICHT komt te staan met een E voor het bericht van Encriptie. Dat betekent dus dat je totaal geen ontvangst heb of eventjes geen ontvangst had, ook heb ik gisteren twee tal berichten binnen gekregen met Encriptie dit omdat ik o.a in een garage diep onder de grond liep en ik geen bereik had. Maar bij sommige mensen komt het redelijk vaak voor dat er geen bericht is binnen gekomen en die wel op de monitor is verschenen, maar dat heeft Peter al goed uitgelegd en daar leg ik mij geheel bij neer :wink:
112Rijnmond.NL - Het laatste nieuws uit de regio! www.112Rijnmond.nl

Gebruikersavatar
hunter
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 sep 2006 01:15:05
Locatie: Zoetermeer

Bericht door hunter » 30 sep 2006 23:45:05

AlwinSitton schreef:Het niet ontvangen van een bericht heb ik zelf nog nooit meegemaakt wel dat er inplaats van een bericht TONE ONLY BERICHT komt te staan met een E voor het bericht van Encriptie.
Zou het wellicht ook de E van "Error" kunnen zijn? Een Tone-Only bericht valt immers niet te crypten (coderen), dat is een kwestie van "de pieper moet gewoon gaan".
AlwinSitton schreef:Dat betekent dus dat je totaal geen ontvangst heb of eventjes geen ontvangst had
Ontvangst heb je wel, bij (tijdelijk) geen ontvangst zou er totaal niets verschijnen, ook geen E Tone-Only. Het komt er (waarschijnlijk) op neer dat de pager de betreffende capcode wel heeft ontvangen, maar dat het bericht niet ontcijferd kon worden. Vandaar de E van error, het bericht is te 'foutief' ontvangen om weer te kunnen geven.
AlwinSitton schreef:ook heb ik gisteren twee tal berichten binnen gekregen met Encriptie dit omdat ik o.a in een garage diep onder de grond liep en ik geen bereik had.
Nogmaals, encryptie is het echt niet, want dan zou jij (bij mijn weten) de eerste persoon met een P2000-encryptie pager zijn. Encryptie wordt niet gebruikt op P2000. Kan overigens wel hoor, dus wees er op voorbereid ;) maar is dus niet het geval.

Toch weer de E van Error dus.

Groeten, Peter.

Plaats reactie