dubbele meldingen (voertuignummers)

Discussie en vragen over p2000 & C2000 en aanverwante zaken.
Plaats reactie
scoop643
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 aug 2006 23:30:43

dubbele meldingen (voertuignummers)

Bericht door scoop643 » 11 dec 2006 10:29:36

regio NOG die heeft sinds kort wat nieuws, ze geven nu ook aan in de melding welke voertuigen er naar toe gaan. (andere regio's deden dat al).

Maar heel leuk en aardig, een halve minuut later krijg je elke keer dezelfde melding zonder de voertuignummers. Dus elke keer dubbele meldingen.

Iemand enig idee hoe dat uit te zetten valt?

Gebruikersavatar
hunter
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 sep 2006 01:15:05
Locatie: Zoetermeer

Re: dubbele meldingen (voertuignummers)

Bericht door hunter » 11 dec 2006 14:35:29

scoop643 schreef:regio NOG die heeft sinds kort wat nieuws, ze geven nu ook aan in de melding welke voertuigen er naar toe gaan. (andere regio's deden dat al).

Maar heel leuk en aardig, een halve minuut later krijg je elke keer dezelfde melding zonder de voertuignummers. Dus elke keer dubbele meldingen.

Iemand enig idee hoe dat uit te zetten valt?
Inderdaad erg irritant. Een en ander heeft te maken met heralarmeren ivm de hoge (dus niet) betrouwbaarheid van de Infostream pagers. Bij heralarmeren zegt GMS "die voertuigen staan al gekoppeld", dus een voertuig kun je nooit 2x alarmeren, ja tenzij daar weer aparte handelingen voor worden verricht maar dat is een ander verhaal. Blusgroepen kun je zo vaak piepen als je wilt, een blusgroep kun je niet buiten dienst zetten. Lang verhaal, maar waar het op neer komt is dat dit een tijdelijke (kuch kuch) oplossing is totdat men nieuwe pagers heeft die betrouwbaarder zijn. In Noord-Holland-Noord heeft men ook geruime tijd dubbel gealarmeerd en ook Drenthe doet het nog steeds. De bedoeling is dat dit op den duur komt te vervallen en om die reden vind ik het persoonlijk niet interessant om er tijd en moeite in te steken, ik heb er zelf namelijk ook vragen over gehad (ivm PDW).

Maar dat is dus mijn mening, misschien vindt Imre het wel interessant om voor zoiets tijdelijks een workaround te verzinnen. Aan de andere kant, misschien duurt het nog wel een jaar, wie weet...

Groeten, Peter.

scoop643
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 aug 2006 23:30:43

Bericht door scoop643 » 11 dec 2006 21:11:22

een jaar?

Dat is wel lang.


Heeft wel zo z'n voordelen, kon laatst precies zien dat er echt "paniek" was. Gingen iets van 9 voertuigen naar Schoemaker te Zaandam.

Was een fabriek die met poederstoffen werkte als ik het goed heb.

Maar hopelijk kan Imre zeggen of er iets tegen te doen valt.

Gebruikersavatar
Rowin
Forum beheerder
Berichten: 416
Lid geworden op: 10 dec 2005 15:39:18
Locatie: Haarlem --> Kennemerland
Contacteer:

Bericht door Rowin » 11 dec 2006 21:17:20

Ik kan jullie in ieder geval wel zeggen dat Imre hier pas volgend jaar naar kan kijken!

Momenteel zijn er, zoals de meeste weten, wat problemen met de monitor zelf.
Er zijn een paar leuke grappenmakers die enorm veel hits per minuut opvragen. Er is momenteel een script voor gemaakt dat dat tegen houd.

Als dat verder goed gaat, dan worden de laatste dingetjes aan de monitor zelf gedaan zodat die weer snel en goed draait op de eigen server!


En ik weet niet wat Imre verder nog allemaal van plan was, maar hij heeft het in ieder geval wel druk.
Dus het is in ieder geval niet morgen opgelost :P :wink:
Afbeelding
MSN status:Afbeelding

Plaats reactie