Pepperspray

Artikelen over P2000, C2000 en laatste nieuws.
nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Pepperspray

Bericht door nicoheerlen » 17 dec 2006 14:18:23

Hoi,

Ik kwam vandaag toevallig een stukje tegen over pepperspray. In Duitsland en Frankrijk is deze gewoon legala te kopen, maar hier in Nederlans is het in bzit hebben van zo'n busje verboden. De boete kan oplopen tot € 45.000,- Of je hebt 4 jaar celstraf. Terwijl het eigenlijk is om jezelf te verdedigen als je wordt overvallen of dat er een poging wordt gedaan om je te verkrachten. Zelf zou ik best zo'n busje kunnen gebruiken aangezien de argressie flink toeneemt in de buurt waar de supermarkt ligt. Maar ook als ik zo rgelmatig door de straten loop heb ik zoiets van had ik er maar 1. Want ik voel me hier in de straten niet bepaald veilig ( Alleen bij donker en slecht weer).

Graag jullie mening hierover :)

Code: Selecteer alles

http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/editienl/home/)/system/video/html/components/actueel/editienl/miMedia/2006/week03/donderdag_editie_pepperspray.avi_plain.xml
Kopier bovenstaand adres in je adressenbalk
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 17 dec 2006 14:29:51

De link wordt niet echt goed geplaatst zie ik :roll:
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Gebruikersavatar
Rowin
Forum beheerder
Berichten: 416
Lid geworden op: 10 dec 2005 15:39:18
Locatie: Haarlem --> Kennemerland
Contacteer:

Bericht door Rowin » 17 dec 2006 14:39:09

Heb hem even anders gezet, komt omdat het in een .xml bestand is :P

Als we nu maar niet weer een nieuwe rage krijgen dat iedereen in plaatst van de croftybommen nu een pepperspray gaat gebruiken.
Maar inderdaad, gewoon verboden laten in nederland!
Ik denk dat als het hier wordt toegestaan veel meer ongelukken gebeuren dan dat het niet is toegestaan... :wink:
Afbeelding
MSN status:Afbeelding

Gebruikersavatar
bert
Moderator
Berichten: 88
Lid geworden op: 2 dec 2005 17:51:36
Locatie: Heerlen, Zuid-Limburg

Bericht door bert » 17 dec 2006 17:14:05

Nee, houd het hier lekker illigaal
anders moet ik als ik foto's ga maken in een achterbuurt meteen rennen.

Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

Bericht door AlwinSitton » 17 dec 2006 17:43:29

Dat moet je tegenwoordig toch al :P Je moet tegenwoordig je camera gaan beveiligen met automatische pepperspray :lol:
112Rijnmond.NL - Het laatste nieuws uit de regio! www.112Rijnmond.nl

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 17 dec 2006 17:51:31

Dat is meteen 1 van de redenen waarom ik verhuisd ben Bert. In mijn oude straat was je gewoon niet meer veilig.... Al die veslaafde en onzin... Mis ze niet, alleen de acties van mij en mijn pa om ze de straat uit te trappen :p
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Gebruikersavatar
tcf
Berichten: 60
Lid geworden op: 4 dec 2005 13:40:15
Locatie: leerdam

Bericht door tcf » 17 dec 2006 20:04:27

Het probleem is dat als je het legaliseert, iedereen met zo'n busje gaat lopen. Je wordt dan om elke ook maar beetje foute opmerking in je ogen gespoten. Dat is op zich al vervelend genoeg, maar het kan nog erger. Ik kan uit ervaring spreken dat blijkt als iemand niet de benodigde verzorging krijgt, deze ernstige ademhalingsproblemen kan krijgen.
Met een beetje pech zelfs met de dood ten gevolg....

Het is zeer heftig spul dat pepperspray, maar het werkt opvallend genoeg niet bij iedereen .
Lekker het monopoly bij de politie/KMAR laten, die hebben een zeer effectief middel ter beschikking gekregen :)

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 17 dec 2006 21:38:21

Laat het maar mooi verboden blijven hier in Nederland. Waarom zou je om het minst of geringst met zo'n busje lopen en spuiten. Nergens voor nodig.

Gaya

Bericht door Gaya » 18 dec 2006 11:36:53

De tijden veranderen , maar als jonge meid liep ik vroeger met een kleinbusje haarlak, parfum of deo op zak voor het geval dat ik het nodig had. Dit werkt even goed .....

Mijn dochter heb ik het zelfde advies gegeven toen ze ver van huis naar school ging .... komen ze te dichtbij spuiten ! beter een boete voor spuiten als een verkrachte dochter ..... die boete komen we wel over heen .

Gaya

PS dus of de peperspray wel of niet toegelaten word, er is bescherming genoeg hoor ..... en vrij te koop :wink:

Gebruikersavatar
Rikson
Berichten: 186
Lid geworden op: 4 jul 2006 11:05:53
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Rikson » 18 dec 2006 20:27:47

Is een of andere webwinkel die verkoopt een alternatief, is een soort spray wat je op iemand zijn gezicht spuit en dat wordt een schuimlag. Als je de schuiimlaag weg haald (blauw van kleur) blijft het gezicht enkele dagen blauw is niet zo goed af te wassen! En het is legaal!

Plaats reactie