B vervoer voor Lifeliner 2?

Discussie en vragen over p2000 & C2000 en aanverwante zaken.
Gebruikersavatar
wireless minds
Berichten: 580
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:06:09
Locatie: Haaglanden

Bericht door wireless minds » 22 feb 2007 20:06:24

das in rotterdam erg, in haaglanden staat dat er niet bij. Alleen de mensen die de straten en ambulances kennen komen meestal, dat zijn altijd dezelfde (2 mensen maar).

Voorburg
Moderator
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 jul 2006 20:36:48
Locatie: ***Haaglanden***
Contacteer:

Bericht door Voorburg » 22 feb 2007 21:18:49

AlwinSitton schreef:
Dat ze dat deden om ramptouristjes te laten denken dat ze dan niet meer kwamen. Zoals B-vervoer bij een ambulances, dat duurt altijd erg lang.
Wel een erg negatief beeld zeg. Wanneer ben je dan pers fotograaf en wanneer ben je ramptourist.
Fotograven maken foto's die ook door de media gebruikt kunnen worden.
Als je een perskaart hebt dan mag je bij het ongeval foto's maken en alle andere mensen hebben gewoon niets te zoeken in de buurt van het ongeval en dienen op respectabele afstand te blijven. :cry:

Gebruikersavatar
wireless minds
Berichten: 580
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:06:09
Locatie: Haaglanden

Bericht door wireless minds » 22 feb 2007 21:29:28

als ze ramptourisme tegen willen gaan dan zal het helpen als ze pd5hw uit de lucht halen (sry jongens). Echt veel fotograven of ramptouristen hebben niet eens een pager en gaan er ook geen kopen.

Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

Bericht door AlwinSitton » 22 feb 2007 22:03:57

Voorburg schreef:
AlwinSitton schreef:
Dat ze dat deden om ramptouristjes te laten denken dat ze dan niet meer kwamen. Zoals B-vervoer bij een ambulances, dat duurt altijd erg lang.
Wel een erg negatief beeld zeg. Wanneer ben je dan pers fotograaf en wanneer ben je ramptourist.
Fotograven maken foto's die ook door de media gebruikt kunnen worden.
Als je een perskaart hebt dan mag je bij het ongeval foto's maken en alle andere mensen hebben gewoon niets te zoeken in de buurt van het ongeval en dienen op respectabele afstand te blijven. :cry:
Ja, maar het is wel waar. Ik maak tegenwoordig foto's voor tijdschriften, websites en kranten. Ik maak NIET iedereen uit voor een ramptourist, maar er zijn mensen die willen dat er wat gebeurt en die er dan foto's van maken voor niets. Die mensen zitten gewoon op dood en verderf te wachten. Iedereen moet ergens beginnen dat ben ik met iedereen eens, maar er zijn mensen die bij een ONGEVAL of brand staan te fotografen en die alle regels overtreden en de hulpdiensten in de weg gaan lopen. Dat behoort onder de groep ramptouristen. Je hoeft niet perse een perskaart te hebben, ik heb er zelf ook geen om dat ik nu nog op de FREE-LANCE tour ben, in November ga ik naar de Fotovakschool om daar verder te studeren voor persfotograaf. Maar ik wil benadrukken dat ik niet iedereen een ramptourist noem die foto's staan te maken.
wireless minds schreef:als ze ramptourisme tegen willen gaan dan zal het helpen als ze pd5hw uit de lucht halen (sry jongens). Echt veel fotograven of ramptouristen hebben niet eens een pager en gaan er ook geen kopen.
Je zou eens moeten weten waar ze PD5HW allemaal gebruiken :lol: Op het nieuws zie je af en toe welleens shots van PD5HW op de achtergrond. Zoals bij de Verkeersinformatiedienst bijvoorbeeld. Maar nogmaals NIET iedereen zonder een perskaart is per definitie een ramptourist. Er zijn ook mensen zoals ik die een hobby hierin hebben. Tjah, fotografie is nu eenmaal mijn hobby, en daar horen incidenten dus ook bij. Dat zullen meer mensen wel hebben. Dit zijn mensen die vaak ook voor ramptourist uitgemaakt worden en daar ben ik het dus niet mee eens!
112Rijnmond.NL - Het laatste nieuws uit de regio! www.112Rijnmond.nl

Tom
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jul 2006 12:39:27

Bericht door Tom » 22 feb 2007 22:46:39

AlwinSitton schreef:Ja, maar het is wel waar. Ik maak tegenwoordig foto's voor tijdschriften, websites en kranten. Ik maak NIET iedereen uit voor een ramptourist, maar er zijn mensen die willen dat er wat gebeurt en die er dan foto's van maken voor niets. Die mensen zitten gewoon op dood en verderf te wachten. Iedereen moet ergens beginnen dat ben ik met iedereen eens, maar er zijn mensen die bij een ONGEVAL of brand staan te fotografen en die alle regels overtreden en de hulpdiensten in de weg gaan lopen. Dat behoort onder de groep ramptouristen. Je hoeft niet perse een perskaart te hebben, ik heb er zelf ook geen om dat ik nu nog op de FREE-LANCE tour ben, in November ga ik naar de Fotovakschool om daar verder te studeren voor persfotograaf. Maar ik wil benadrukken dat ik niet iedereen een ramptourist noem die foto's staan te maken.
Freelancers kunnen zeker wel een politieperskaart hebben.
En waar trek je de grens, jij bent een hobbyist en je hebt geen politieperskaart, wat ben je dan meer dan een ramptoerist? Niet lullig bedoeld hoor, ik heb ook geen politieperskaart en ik ga ook wel eens 'ramptoeristen' zoals ik het graag mag noemen, maar ik loop zeker niemand in de weg. Vrienden blijven met de hulpverleners is het beste wat je kan doen, zeker als je wat verder de fotografie in wilt, en dat zul jij ook wel weten. :)
wireless minds schreef:ze hebben toch alleen in haaglanden persalarm??
Nee hoor! :)

enrique
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:08:43

Bericht door enrique » 23 feb 2007 07:41:25

Iedereen zonder politieperskaart is simpelweg geen persfotograaf, maar een gewone burger. Dat die burger toevallig een fotocamera heeft en daarmee graag foto's maakt van ongevallen, mag die burger zelf weten, zolang hij maar buiten de afzetting blijft.

Maarre..... dit is het inderdaad hoor; de Lifeline 2 krijgt een B-melding omdat daarmee ramptoeristen wegblijven.............. :roll:

Speedy
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 feb 2007 14:11:38
Locatie: Enschede

Re: B vervoer voor Lifeliner 2?

Bericht door Speedy » 23 feb 2007 19:55:36

MoonThorn schreef:Hallo,
Ik zag vanmiddag rond het middaguur de volgende melding op mijn pager en deze site verschijnen:

"12:39:18 22-02-07 AMBU B HELI oudezijdsevoorburgwal 87 Amsterdam amst ". Het ging om LL2 (1420059).

Dan komen bij mij een tweetal vragen bovendrijven:
1) Waarom "B" vervoer?
2) Waarom naar Amsterdam? (LL1 gebied)

Wie oh wie kan dit mysterie ophelderen? Mijn dank!
Oudezijds Voorburgwal 87 betreft het pand van Het Leger des Heils

Arle
Berichten: 42
Lid geworden op: 6 dec 2006 15:59:01
Locatie: Rotterdam-Rijnmond

Bericht door Arle » 25 feb 2007 12:15:21

AlwinSitton schreef:
wireless minds schreef:wat dan??
Dat ze dat deden om ramptouristjes te laten denken dat ze dan niet meer kwamen. Zoals B-vervoer bij een ambulances, dat duurt altijd erg lang.
Niet kwaad bedoeld hoor, maar je moet niet alles geloven!
Laatst gewijzigd door Arle op 27 feb 2007 10:19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Arle

Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

Bericht door AlwinSitton » 25 feb 2007 12:37:38

Arle schreef:
AlwinSitton schreef:
wireless minds schreef:wat dan??
Dat ze dat deden om ramptouristjes te laten denken dat ze dan niet meer kwamen. Zoals B-vervoer bij een ambulances, dat duurt altijd erg lang.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA!!! (sorry!)

Sommige mensen laten zich ook alles wijs maken... :P
Het is maar net wat je wil geloven, en ik geloof er niet in dat ze dan trager naar de HELI toe gaan, vorige keer ook was er een steekpartij en heus gaan ze dan opeens B vliegen.
112Rijnmond.NL - Het laatste nieuws uit de regio! www.112Rijnmond.nl

Arle
Berichten: 42
Lid geworden op: 6 dec 2006 15:59:01
Locatie: Rotterdam-Rijnmond

Bericht door Arle » 25 feb 2007 18:44:56

vervallen
Laatst gewijzigd door Arle op 27 feb 2007 15:57:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Arle

Plaats reactie