Weggestuurd door de Politie, wat mag wel, wat mag niet?

Onderwerpen die niet in de andere categorieën passen maar wel met dit onderwerp te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rikson
Berichten: 186
Lid geworden op: 4 jul 2006 11:05:53
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Rikson » 2 mar 2007 13:28:44

Een perskaart is dr om overal net wat dichterbij te komen en dienst als soort legitimatie...

bontkes
Berichten: 175
Lid geworden op: 26 feb 2006 13:36:54
Locatie: urk

Bericht door bontkes » 2 mar 2007 13:29:42

ik maak heel vaak foto's voor de brandweer en knrm op urk en ook als er wat afgezet is mag ik gewoon binnen de afgezette gebied foto's maken ze kennen me goed genoeg omdat ze weten dat ik niet te dichtbij kom en alwin, ik wil ook wel zo'n kaart of is die alleen voor journalisten

Gebruikersavatar
Rikson
Berichten: 186
Lid geworden op: 4 jul 2006 11:05:53
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Rikson » 2 mar 2007 14:17:04

Doe ik hier ook wel maar bij grote incidenten krijg je bijvoorbeeld stadswachten of me 'ers die de boel bewaken en die knnen jou waarschijnlijk ook niet...

Tom
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jul 2006 12:39:27

Bericht door Tom » 2 mar 2007 16:50:33

AlwinSitton schreef:Bestaan er ook nog verschillende perskaarten of niet? Ik krijg er namelijk een als ik voor fotograaf bij het lokale nieuwstation gaat werken.

(EVEN GOED ZOEKEN EN JE HET HET ZO GEVONDEN :oops: )

http://www.villamedia.nl/n/perskaarten.shtm
Zoiets heb ik ook, de 'titelperskaart' volgens die site. Heb je geen hol aan, is niets waard, iedereen mag zo'n ding maken. Als je een eigen website hebt kun je ook een kaart maken met jezelf als fotograaf voor die website. Bij kleinere evenementen kan dat best werken overigens :).

NVJkaart is interessant bij evenementen, al kom je daar meestal met een beetje lullen wel binnen, Politieperskaart kent iedereen hier wel. :)

Gebruikersavatar
Rowin
Forum beheerder
Berichten: 416
Lid geworden op: 10 dec 2005 15:39:18
Locatie: Haarlem --> Kennemerland
Contacteer:

Bericht door Rowin » 2 mar 2007 17:25:08

Tom schreef:
AlwinSitton schreef:Bestaan er ook nog verschillende perskaarten of niet? Ik krijg er namelijk een als ik voor fotograaf bij het lokale nieuwstation gaat werken.

(EVEN GOED ZOEKEN EN JE HET HET ZO GEVONDEN :oops: )

http://www.villamedia.nl/n/perskaarten.shtm
Zoiets heb ik ook, de 'titelperskaart' volgens die site. Heb je geen hol aan, is niets waard, iedereen mag zo'n ding maken. Als je een eigen website hebt kun je ook een kaart maken met jezelf als fotograaf voor die website. Bij kleinere evenementen kan dat best werken overigens :).
nja.... :P
Laatst gewijzigd door Rowin op 4 aug 2007 17:38:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
MSN status:Afbeelding

Gebruikersavatar
wireless minds
Berichten: 580
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:06:09
Locatie: Haaglanden

Bericht door wireless minds » 2 mar 2007 17:39:57

hahah, beetje PSP klooien en klaar is kees.

Tom
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jul 2006 12:39:27

Bericht door Tom » 2 mar 2007 19:37:45

PERS
Fotograaf
naam
geboortedatum
foto

En dan komt het wel goed ;).

Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

Bericht door AlwinSitton » 2 mar 2007 19:40:34

Ik ben benieuwd of ik überhaupt wel een perskaart krijg. Het zal wel anders hebben ze ook niets aan fotografen. Ik zal wel zo'n titelperskaart krijgen. Zoals vele al zeggen heb je hier niets tot weinig aan. Maar je hebt in iedergeval wel herkenbaar voor hulpverleners, dat was ik toch al maar goed. Ik zal het zien. Heb maandagavond een gesprek.
112Rijnmond.NL - Het laatste nieuws uit de regio! www.112Rijnmond.nl

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 2 mar 2007 21:49:48

zal aan je denken ;)
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

robberd
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2007 14:46:58
Locatie: Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg

Bericht door robberd » 3 mar 2007 11:22:40

AlwinSitton schreef:@ Tom; ze kunnen je idd niets maken, ik heb pas geleden een regel zitten lezen waarin het volgende stond; het is toegestaan om ongevallen/branden te fotograferen vanaf de openbare weg. Als er bijvoorbeeld een politieagent op je af komt om te zeggen dat je geen foto's mag maken, mag dat dus gewoon wel. Overigens ook van de politie mag je foto's maken, want het is een openbaar beroep en jij staat vanaf een openbare weg te fotograferen.
Klopt helemaal. Netjes achter het lintje mag jij je foto's maken.
In het algemeen word niet voorniks gevraagd om geen foto's te maken. Maar oke jij je zin. Verwacht echter niet in de toekomst enige tolerantie van ons. Daarnaast zul je ook zien dat er steeds breder afgezet gaat worden omdat sommige mensen zich niet weten te gedragen.

Wij als brandweer hebben niks tegen fotografen. Probleem is alleen dat er bij een incident soms wel 10 fotografen staan, waarvan 9 voor de hobby.
Iedereen die ooit eens een foto heeft gestuurd aan een inviduele brandweerman meent meteen te moeten melden dat hij voor de brandweer foto's maakt. Dit is pas ergelijk als je met je werk bezig bent en de politie komt je steeds vragen ''daar staat een meneer die zegt dat die voor jullie werkt, klopt dit? ''


Met persfotografen zijn bijna nooit problemen. Die weten precies hoe het moet. De stelling dat persfotografen altijd in de weg lopen haal ik dan vanuit mijn praktijkervaring volledig onderuit.

Voor mij staat nog steeds het slachtoffer voorop. Waar mogelijk zal ik zijn belangen beschermen omdat ze er in het algemeen zelf niet toe in staat zijn.

Plaats reactie