De politieperskaart.

Onderwerpen die niet in de andere categorieën passen maar wel met dit onderwerp te maken hebben
rav
Berichten: 40
Lid geworden op: 9 aug 2007 17:49:21
Locatie: Flaerding

Bericht door rav » 16 aug 2007 20:22:06

ja, gelukkig zijn niet alle omstanders/hobbyfotografen zo, en wanneer je iets wat enkelen doen toepast op een hele groep heet dat stigmatiseren / discrimineren, wat geen goede zaak is. Er zijn veel hobbyfotografen die zich wel aan fatsoenlijke ongeschreven regels houden: geen foto's van slachtoffers of stoffelijke overschotten vind ik niet meer dan normaal..

trouwens, ook niet alle hobbyfotografen lopen met een point&shoot camera, en sommigen weten zelfs nog hele leuke foto's te maken hoor ;)

devilee52
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2007 15:18:27
Locatie: Leiden

Bericht door devilee52 » 16 aug 2007 20:29:25

wireless minds schreef:Wilco, als je niveau van district8 hebt bereikt kwa journalistiek en fotografie moeten alle andere 112sites wel erg slecht lijken ben ik met je eens.
ik heb ook een keer r suiker gezien toen niet zo blij was met de aanwezigheid van een "fotograaf" van een plaatselijke krant. remco laat het kaas niet van zijn brood eten :lol: . Ik hoop dat jullie jullie werk kunnen blijven doen, want kwaliteit amateurfoto's zijn nog steeds ver te zoeken.

(wel jammer dat district8 btw steeds minder fotos van incidenten heeft of pas heel laat)
Hallo Wireless,

Dat komt door het nieuwe C2000 alemering denk ik, en door de vakantie ( of de kwaltitiet laat te wensen over qwa ingezonde foto`s en of de juistheid van het evt nog uitgebracht moeten worden persbericht van de Politie en of Brandweer. wand als je nieuws brengt dan moet het wel kloppen ), en je zou het hem zelf ook kunnen evt kunnen vragen.
Nikon D200 18-200 f3,5-5,6 vr nikon sb800 flitser sigma 120-300 f2,8 sigma 10-20 f 4,5-6 nikon 50 f 1,4 nikon 35-70 f 2,8 mb-d200 grib sigma 50-150 f 2,8 sigma 18-50 f 2,8.

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 16 aug 2007 20:35:07

devilee52 schreef:
wireless minds schreef:Wilco, als je niveau van district8 hebt bereikt kwa journalistiek en fotografie moeten alle andere 112sites wel erg slecht lijken ben ik met je eens.
ik heb ook een keer r suiker gezien toen niet zo blij was met de aanwezigheid van een "fotograaf" van een plaatselijke krant. remco laat het kaas niet van zijn brood eten :lol: . Ik hoop dat jullie jullie werk kunnen blijven doen, want kwaliteit amateurfoto's zijn nog steeds ver te zoeken.

(wel jammer dat district8 btw steeds minder fotos van incidenten heeft of pas heel laat)
Hallo Wireless,

Dat komt door het nieuwe C2000 alemering denk ik, en door de vakantie ( of de kwaltitiet laat te wensen over qwa ingezonde foto`s en of de juistheid van het evt nog uitgebracht moeten worden persbericht van de Politie en of Brandweer. wand als je nieuws brengt dan moet het wel kloppen ), en je zou het hem zelf ook kunnen evt kunnen vragen.
Als je zelf TP bent, dan weet je dat toch ook wel wat er aan de hand is? Tenminste bij 9 van de 10 gevallen ik wel... al zij het van de omwonende. Wat meestal een goeie bron is voor de juiste informatie. Ik ben eigenlijk niet herkenbaar in de massa, alleen van gezicht kennen sommige mij, dus omwonende weten meestal niet dat ik info verzamel, dat zal anders zijn wanneer ik mijn kleding kan krijgen ( en nee niet alleen voor een incident ofzo, maar ook voor evenementen ect. ). Maar ik twijfel nog of ik daaraan moet beginnen... ( en nee niet omdat het niet gaat zoals ik misschien zou willen, maar meer in het oogpunt van noodzaak ja/nee?
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

devilee52
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2007 15:18:27
Locatie: Leiden

Bericht door devilee52 » 16 aug 2007 20:43:47

rav schreef:ja, gelukkig zijn niet alle omstanders/hobbyfotografen zo, en wanneer je iets wat enkelen doen toepast op een hele groep heet dat stigmatiseren / discrimineren, wat geen goede zaak is. Er zijn veel hobbyfotografen die zich wel aan fatsoenlijke ongeschreven regels houden: geen foto's van slachtoffers of stoffelijke overschotten vind ik niet meer dan normaal..

trouwens, ook niet alle hobbyfotografen lopen met een point&shoot camera, en sommigen weten zelfs nog hele leuke foto's te maken hoor ;)
Ja, dat heb je goed.
Er zijn ook goede hobbyfotografen daar heb ik niets tegen, alleen als ze maar geen foto`s gratis naar de kranten sturen waar op dat moment een broeps fotograaf staat, die voor een plaatslijke krant werkt ( werken vaak op freelance basis ). Wand dan staat hij weer voor niets te schieten en ja ook bepaalde kranten werken er aan mee liever een foto voor niets dan de beroeps er voor te betalen.

Gr Devilee
Nikon D200 18-200 f3,5-5,6 vr nikon sb800 flitser sigma 120-300 f2,8 sigma 10-20 f 4,5-6 nikon 50 f 1,4 nikon 35-70 f 2,8 mb-d200 grib sigma 50-150 f 2,8 sigma 18-50 f 2,8.

rav
Berichten: 40
Lid geworden op: 9 aug 2007 17:49:21
Locatie: Flaerding

Bericht door rav » 16 aug 2007 20:58:56

devilee52 schreef:Ja, dat heb je goed.
Er zijn ook goede hobbyfotografen daar heb ik niets tegen, alleen als ze maar geen foto`s gratis naar de kranten sturen waar op dat moment een broeps fotograaf staat, die voor een plaatslijke krant werkt ( werken vaak op freelance basis ). Wand dan staat hij weer voor niets te schieten en ja ook bepaalde kranten werken er aan mee liever een foto voor niets dan de beroeps er voor te betalen.

Gr Devilee
ik denk dat wij het helemaal met elkaar eens zijn :o

Gebruikersavatar
wireless minds
Berichten: 580
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:06:09
Locatie: Haaglanden

Bericht door wireless minds » 16 aug 2007 21:05:33

devilee52 schreef:
rav schreef:ja, gelukkig zijn niet alle omstanders/hobbyfotografen zo, en wanneer je iets wat enkelen doen toepast op een hele groep heet dat stigmatiseren / discrimineren, wat geen goede zaak is. Er zijn veel hobbyfotografen die zich wel aan fatsoenlijke ongeschreven regels houden: geen foto's van slachtoffers of stoffelijke overschotten vind ik niet meer dan normaal..

trouwens, ook niet alle hobbyfotografen lopen met een point&shoot camera, en sommigen weten zelfs nog hele leuke foto's te maken hoor ;)
Ja, dat heb je goed.
Er zijn ook goede hobbyfotografen daar heb ik niets tegen, alleen als ze maar geen foto`s gratis naar de kranten sturen waar op dat moment een broeps fotograaf staat, die voor een plaatslijke krant werkt ( werken vaak op freelance basis ). Wand dan staat hij weer voor niets te schieten en ja ook bepaalde kranten werken er aan mee liever een foto voor niets dan de beroeps er voor te betalen.

Gr Devilee
of kranten die nooit foto's kopen :(

devilee52
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2007 15:18:27
Locatie: Leiden

Bericht door devilee52 » 16 aug 2007 21:05:41

nicoheerlen schreef:
devilee52 schreef:
wireless minds schreef:Wilco, als je niveau van district8 hebt bereikt kwa journalistiek en fotografie moeten alle andere 112sites wel erg slecht lijken ben ik met je eens.
ik heb ook een keer r suiker gezien toen niet zo blij was met de aanwezigheid van een "fotograaf" van een plaatselijke krant. remco laat het kaas niet van zijn brood eten :lol: . Ik hoop dat jullie jullie werk kunnen blijven doen, want kwaliteit amateurfoto's zijn nog steeds ver te zoeken.

(wel jammer dat district8 btw steeds minder fotos van incidenten heeft of pas heel laat)
Hallo Wireless,

Dat komt door het nieuwe C2000 alemering denk ik, en door de vakantie ( of de kwaltitiet laat te wensen over qwa ingezonde foto`s en of de juistheid van het evt nog uitgebracht moeten worden persbericht van de Politie en of Brandweer. wand als je nieuws brengt dan moet het wel kloppen ), en je zou het hem zelf ook kunnen evt kunnen vragen.
Als je zelf TP bent, dan weet je dat toch ook wel wat er aan de hand is? Tenminste bij 9 van de 10 gevallen ik wel... al zij het van de omwonende. Wat meestal een goeie bron is voor de juiste informatie. Ik ben eigenlijk niet herkenbaar in de massa, alleen van gezicht kennen sommige mij, dus omwonende weten meestal niet dat ik info verzamel, dat zal anders zijn wanneer ik mijn kleding kan krijgen ( en nee niet alleen voor een incident ofzo, maar ook voor evenementen ect. ). Maar ik twijfel nog of ik daaraan moet beginnen... ( en nee niet omdat het niet gaat zoals ik misschien zou willen, maar meer in het oogpunt van noodzaak ja/nee?
Maar wat is je werk dan , en over wat voor kleding heb je het.

Maar het gevaar is vindt ik zelf , de omstanders zeggen dit en dan dat en als ze een verklaring bij de politie afleggen dan zeggen ze heel wat anders.
Ik bel als het naar mijn inzicht een spoed aktie plaatsing is voor de kranten zelf de Persvoorlichter op ( daar kunnen de beroeps fotografen naar bellen en of het uit handen geven aan de redactie van de krant ) ik wil het evt onderzoek van de politie niet dwars liggen door een onvoledige of tegenstrijdige verklaringen naar buiten te brengen.
Nikon D200 18-200 f3,5-5,6 vr nikon sb800 flitser sigma 120-300 f2,8 sigma 10-20 f 4,5-6 nikon 50 f 1,4 nikon 35-70 f 2,8 mb-d200 grib sigma 50-150 f 2,8 sigma 18-50 f 2,8.

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 16 aug 2007 21:17:27

mijn officieele werk is supermarkt branche, maar buiten dat ben ik bezich met de HV. Ik heb altid wel wat met HV, maar vindt mezelf niet echt geschikt om als brandweerman ofzo rond te rennen, des al niet te min heb ik bewonderong voor de jongens en dames die het wel doen. En waarom vindt ik mezelf niet geschikt? hmm don't ask, dan gaan weer oude wonden open die niks met het hv wereldje te maken hebben overigens.

Maar laten we het erop houden dat ik nooit tevreden ben over het werk dta ik aflever. En wat kleding betreft, ik was op zoek naar iets van een t-shirt en of hesje, maar voorlopig wacht ik daar nog even mee. Wil eerst zelf het 1 en ander regelen :) ( en wederom heeft dat niks met de hv te maken ;))
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

devilee52
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2007 15:18:27
Locatie: Leiden

Bericht door devilee52 » 16 aug 2007 21:26:50

nicoheerlen schreef:mijn officieele werk is supermarkt branche, maar buiten dat ben ik bezich met de HV. Ik heb altid wel wat met HV, maar vindt mezelf niet echt geschikt om als brandweerman ofzo rond te rennen, des al niet te min heb ik bewonderong voor de jongens en dames die het wel doen. En waarom vindt ik mezelf niet geschikt? hmm don't ask, dan gaan weer oude wonden open die niks met het hv wereldje te maken hebben overigens.

Maar laten we het erop houden dat ik nooit tevreden ben over het werk dta ik aflever. En wat kleding betreft, ik was op zoek naar iets van een t-shirt en of hesje, maar voorlopig wacht ik daar nog even mee. Wil eerst zelf het 1 en ander regelen :) ( en wederom heeft dat niks met de hv te maken ;))
Hallo Nico,

Dat is duidelijk,maar wat moet er dan op het hesje komen, en wat wil je dan zelf regelen ??
ik zie tot ergenis hier in hollands-midden al div figuren met 112.... rond lopen, als of dat belangrijke figuren zijn.

Gr devilee
Nikon D200 18-200 f3,5-5,6 vr nikon sb800 flitser sigma 120-300 f2,8 sigma 10-20 f 4,5-6 nikon 50 f 1,4 nikon 35-70 f 2,8 mb-d200 grib sigma 50-150 f 2,8 sigma 18-50 f 2,8.

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 16 aug 2007 21:31:33

mja als er (ooit) iets komt, dan staat er nooit 112 op ;) hooguit fotograaf en de website url ( helemaal onderin de rand redelijk klein en netjes weggewerkt). Maar dat zal voorlopig niet nodig wezen ;) aangezien ik voorlopig geen vrije tijd daarvoor zal hebben.

En wat betreft het regelen, dat is persoonlijk. En zoals gezegd heeft het niks met iets of iemand van de HV wereld te maken.
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Plaats reactie