Uninstall SL4.2

Vraag en antwoord, storingen en suggesties over de spraak plugin.
Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 jan 2007 14:15:05

Uninstall SL4.2

Bericht door Matthijs » 22 apr 2008 20:11:12

Doordat mijn spraak nog niet werkt op mijn VISTA wil ik SL 4.2 even uninstallen en opnieuw installeren. maar nu krijg ik de foutmelding: The featur you are trying to use is on a network resource that is unavailabe. Ik kan dit bestand dus niet meer vinden. Ik heb mn pc ook anders ingedeeld maar hierbij mss dus iets verwijderd misschien of ik kan het gewoon niet vinden.

EDIT: Het programma is op zoek naar: SpeechLibrary4.2.msi
vr. gr. Matthijs

Gebruikersavatar
Imre
Forum beheerder
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 nov 2005 08:59:19

Bericht door Imre » 25 apr 2008 05:57:56

Opmerking: SInds enige dagen werkt vista ineens vlekkeloos op mijn laptop met vista. Naar mijn weten is er niet eens een update geweest/


Het .MSI bestand is de component die windows installer 3.x gebruikt om te installeren en dé-installeren. Als het onvindbaar of onbereikbaar wordt voor vista ontstaat een lastige situatie, waarbij herinstalleren niet meer mogelijk is.

- Probeer eerst te verwijderen met behulp van de link in het startmenu, dan de optie software in het startmenu.
- Ga zoeken op de harde schijf naar het betreffende .MSI bestand.
(Start deze gewoon met administratierechten)
-Is het gewoon weg, dan kun je proberen een sl4.2 eroverheen te installeren (meestal werkt dat niet).

- Ik raad het programma ccleaner aan (www.ccleaner.com) voor iedereen! Dit programma stelt je (o.a.) in staat om foute registerverwijzingen op te sporen en te verwijderen. Voor de verwijdering kun je de oude registersleutels opslaan.

Maar wees niet bang, ik gebruik het al jaren en nog NOOIT had ik een probleem. De registercleaner moet net zo lang opnieuw gestart worden tot er geen fout meer gevonden wordt.

Hoe ga je te werk:

- Verwijder domweg de mappen van sl4.2, en de linken uit het startmenu.
- gebruik cccleaner om je pc op te schonen.
- Gereedschap -> programma's deinstalleren; indien het programma erbij staat -> waarde verwijderen.
- Ga naar register cleaner, start deze net zo vaak tot er geen fouten meer zijn.
- Reboot.

Test of de software verwijzing weg is.

Laat me weten als het niet lukt, er is een hele trukendoos.

Imre

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 25 apr 2008 09:54:02

Imre, dat programma is inderdaad een super ding. Gebruik het ook, wel laat ik alles opslaan voor het verwijderen, maar tot nu toe ook nog nooit problemen gehad. Dus de opgeslagen dingen verwijder ik dan ook weer meestal binnen een weekje.
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Gebruikersavatar
wireless minds
Berichten: 580
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:06:09
Locatie: Haaglanden

Bericht door wireless minds » 25 apr 2008 10:27:06

is het met vista mogelijk om de map WIM te bereiken?? ik kan hem nergens vinden als ik mijn pc laat doorzoeken
It's like the latest news, it's all wrong.

Gebruikersavatar
<< HdK >>
Berichten: 421
Lid geworden op: 3 jan 2006 11:42:29
Locatie: Middelburg (Zeeland)

Bericht door << HdK >> » 25 apr 2008 13:29:53

wireless minds schreef:is het met vista mogelijk om de map WIM te bereiken?? ik kan hem nergens vinden als ik mijn pc laat doorzoeken
Jazeker wel. Athans ik kan hem gewoon vinden.

Succes!
Groeten,

Henk

Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 jan 2007 14:15:05

Bericht door Matthijs » 26 apr 2008 09:59:11

Imre --- je bent lekker bezig hoor. Met dat programma heb ik t in ieder geval kunnen deïnstalleren. Maar nu opnieuw geinstalleerd (S-versie). En hij doet nog niets. In het menu staat naast de banner va de CQ Counter een vierkantje met een rood kruisje. Eronder staat ook nog de tekst: Spraak plugin downloaden. Maar ik heb 'm al geinstalleerd. En SL4.2 wordt ook geopend als ik de monitor op start.
vr. gr. Matthijs

Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 jan 2007 14:15:05

Bericht door Matthijs » 26 apr 2008 19:55:38

Na het: Verwijderen met ccleaner van SL4.2, opnieuw installeren van SL4.2, het installeren van de update Service pack 1 voor vista en het opnieuw opstarten doet mijn spraak het eindelijk op vista.
vr. gr. Matthijs

Gebruikersavatar
Imre
Forum beheerder
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 nov 2005 08:59:19

Bericht door Imre » 26 apr 2008 20:19:13

Is sp1 voor vista EINDELIJK beschikbaar ?

Imre

Gebruikersavatar
Rowin
Forum beheerder
Berichten: 416
Lid geworden op: 10 dec 2005 15:39:18
Locatie: Haarlem --> Kennemerland
Contacteer:

Bericht door Rowin » 26 apr 2008 20:28:51

Ja :P
Afbeelding
MSN status:Afbeelding

Gebruikersavatar
Imre
Forum beheerder
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 nov 2005 08:59:19

Bericht door Imre » 26 apr 2008 20:39:25

hebbe hebbe hebbe!
Ben al aan het downloaden, het maffe is dat sl4 het al deed.

We gaan het meemaken!

Imre

Plaats reactie